Media/Press

Vi hjälper dig gärna med information om våra produkter och tar fram det du behöver. Vill du komma i kontakt med oss för ett pressärende, bildmaterial eller logotyper, kontakta vår marknadsavdelning så hjälper de dig.

Tomas Dahlberg - Ambassadör för Grabber®

Snickaren Tomas Dahlberg, 34 år, har trots sin unga ålder inom branschen, gedigen erfarenhet inom bygg då han redan som 15-åring hängde med sin mammas gubbe ut på snickarjobb på lov och helger. Och det var då Grabberskruven blev en självklarhet för honom.

Engagemanget för snickeriet växte och Tomas bestämde sig för att han skulle gå byggprogrammet på Gymnasiet som i sin tur sedan ledde till att han efter ett par år som anställd snickare valde att gå sin egen väg och startade byggfirman Tomas Dahlbergs Bygg, som erbjuder en mängd tjänster inom köksmontering, badrum, uteplatser och husbyggen.

Han var nu 23 år gammal med ett nystartat företag i sina händer. En byggfirma som skulle visa sig bli en framgångssaga då hans öga för detaljer och krav på kvalitetsmaterial, där det för Tomas inte är något man får snåla på, har tagit honom dit han är i dag och jobben kommer in via rekommendationer.

”Jag vill inte att mina material ska vara orsaken till att man ska behöva komma tillbaka och reparera ett jobb så för mig är det en självklarhet att arbeta med produkter av kvalitet och för mig är Grabber en svensk kvalitetsskruv som håller. Den strular inte, går inte av, den tar gäng direkt och allt flyter på bra. Jobbet blir dessutom så mycket roligare med bra skruv.”

 Grabber® fick nys om Tomas via sociala medier där de såg jobben han utförde med deras produkter. Och det blev en självklarhet för Grabber att starta ett samarbete tillsammans med Tomas som nu är ambassadör för deras skruv.
”Han är en gedigen hantverkare och visar ett gediget intresse för vår produkt. Hans ord och breda kunskap är värdefulla för oss och det var en självklarhet att ta kontakt med honom och att han skulle bli vårt ansikte utåt. I arbetet med nya grabber.se blev Tomas även en viktig del i arbetet med nytt bildmaterial”, säger Mikael Egidéus, marknadschef på Grabber / Arne Thuresson Byggmaterial AB.

 

------------------------------------------------------------------------------

Lansering av nya grabber.se
– byggt i Umbraco med fokus på produktsök

Nu lanseras nya grabber.se, Arne Thuresson Byggmaterials sajt för klassiska skruvvarumärket Grabber®. Den viktigaste funktionaliteten i projektet har varit att bygga ett bra produktsök.

”Vi gjorde en användarundersökning som visade att våra användare framför allt vill kunna hitta information om våra produkter snabbt och enkelt,” säger Mikael Egidéus, marknadschef på Arne Thuresson Byggmaterial AB.

Sigma, med digitalbyrån Maverick by Sigma och ehandelsenheten Unified Commerce by Sigma, fick uppdraget att utveckla websajten och tog fram en lösning som motsvarar en ehandel utan ehandelsmotor. ”Vi rekommenderade Umbraco som CMS för grabber.se därför att det har bra stöd för den informationsmodellering som behövs om du ska presentera produkter. Plattformen är användarvänlig för redaktörer att jobba i och det går snabbt att utveckla i den.”, säger Peter Knapp, Agency Manager för Maverick by Sigma i Stockholm. ”Det är ett CMS som är på uppåtgående på marknaden, och vi är övertygade om att fler kommer upptäcka fördelarna med det.”

För att Arne Thuresson Byggmaterial skulle kunna presentera sina produkter och hantera informationen kring dem på ett effektivt sätt valde man också att implementera inRiver PIM som systemstöd för produktinformationshantering. ”inRiver PIM är ett välrenommerat system inom detaljhandel för att hantera produktinformation, och vi har god erfarenhet av systemet med många projekt bakom oss.” säger Adan Hultgren, Business Analyst på Unified Commerce by Sigma. ”Liksom Umbraco CMS går det snabbt att implementera och är lätt att använda.” 

Grabber®.se vänder sig både till bygghandeln och till hantverkare och hemmafixare som letar efter kvalitetsskruv och kunskap och inspiration kring hur man använder den, Grabber® säljs via byggmaterialhandeln. ”Vår undersökning visade också att användarna gärna vill hitta information om vilka skruvar man ska använda till vad och hur man ska gå tillväga vid olika typer av byggen”, fortsätter Mikael Egidéus. ”För att ett bygge ska bli bra är det viktigt att använda skruv av hög kvalitet och rätt skruv till rätt sak. Därför kommer vi fortsätta att fylla på sajten med olika typer av tips och instruktioner i form av text, bild och filmmaterial.

För mer information, vänligen kontakta

Mikael Egidéus, Marknadschef Grabber® / Arne Thuresson Byggmaterial AB

+46 708 177 263, me@grabber.se  

Peter Knapp, Agency Manager Maverick by Sigma Stockholm

+46 708 85 03 03, peter.knapp@sigma.se

Adan Hultgren, Business Analyst Unified Commerce by Sigma

 +46 730 449515, adan.hultgren@sigma.se  

 

 

Våra pressreleaser och pressutskick hittar ni i vårt nyhetsrum.

Vi delar även information om vår verksamhet på våra andra plattformar där ni kan läsa om spännande nyheter, evenemang, mässor och dylikt.

Klicka här för att komma till vår Facebooksida.
klicka här för att komma till vår inspirerande feed på Instagram.
För att komma till våra Youtubekanal och se våra senaste filmproduktioner, klicka här.